Hei, täällä yksinäinen Cuprum, jonka nimi muinaiskreikaksi on Χαλκός, suomeksi kypros ja vanhalta suomalaiselta nimeltäni tunnettu Vaski, tuttujen kesken vain Cu, etsii luotettavaa ja uskollista kumppania. Kuulun metallien ryhmään ja olen jalometalli, tuttavallisemmin Kupari.  Olen väriltäni punertavaa tai vihertävää. Luonteeltani olen venyvää, pehmeää ja myös sitkeää metallia.

991731.jpg

Täysin varma en ole juuriltani, olenko saanut nimeni sanoista Cyprium aes, Kyproksen metalli, tai päinvastoin, onko Kyproksen saari Kupros saanut nimensä minulta, mutta aivan sama. Pääasia, että tiedän motiivini olla kupari, sillä olen erinomainen sähkön- tai lämmönjohtavuus kyvyiltäni ja kestän myös hyvin korroosion. Tiedän myös hyvin tarkoitukseni elektroniikkateollisuudessa, ja hintani on ollutkin viime vuosina nousussa. En ole siis mikään turha tyyppi. Miten olisi, löytyykö ketään minusta kiinnostunutta.

991747.jpg

Hei Cuprum, taidat olla aika itsevarma kaveri. Sinulla on muutes kauniita nimiä. Minä olen pyöreä ja sisällän tulen elementtejä ja siksi luulenkin, että sopisin sinulle, kun olet noin hyvä sähkön- tai lämmönjohtavuus kyvyiltäsi. Luonteesi toi minulle uutta voimaa ja innostusta tutustua sinuun lähemmin. Ai niin, nimeni on siis Karneoli. Olen ruskeanpunainen. Kuuluun kalsedoni-ryhmään, ja olen yksi kvartsin muunnoksista.

991727.jpg

Hei kaunokainen, olet ihana ja niin suloinen ja täydellinen muunnos. Nimesi on viehkeä ja otinkin siitä selvää. Tiesitkö kaunokainen, että Karneolin nimi on peräisin latinankielisestä sanasta carne' ja tarkoittaa lihaa?

991738.jpg

Hei vaan Vaskeni, en tiennyt ja nyt olenkin punainen tuon kuullessani. Näköjään piristän hormonitoimintaasi ;)

991741.jpg

Niin teet Carne, etkä ainoastaan piristä, vaan myös virkistät ja rohkaiset sekä vahvistat luovuuttani. Vaikutat niin suurenmoiselta! Olet ihana! Sinun lähellä ollessani voin tuntea puhdistavan vaikutuksesi, enkä ole enää yhtään aneeminen. Olet minun rakas kalsedoni, minun korukiveni.

991734.jpg

Hei Cu! Punastun entisestään kauniista sanoistasi. Et varmaan arvannut tätä, mutta karneoliin on liitetty usein rohkeus, itsevarmuus ja terveys, ja sitä sinulta ei ainakaan tunnu puuttuvan! Tämä varmaan hivelee lämmönjohtavuuskykyjäsi, sillä muinaiset babylonialaiset ja kreikkalaiset pitivät rusehtavan punaista karneolia onnen- ja ilonkivenä.

991750.jpg

Hei Karneoli, rakkaani. Haluatko olla mun onnen- ja ilonkiveni? Tunnen, että sovimme täydellisesti toisillemme. Sinä saat sielunmaisemani toiseen maailmaan, onneen. Karneol, sinä kuvastat toivoa, lohtua ja hyvää onnea. Sinä juurrutat nykyhetkeen, lisäät elinvoimaa, annat rohkeutta. Voi, miten sinua palvonkaan!

991752.jpg

Kauniisti sanottu kuninkaani, rakastettuni. Haluan olla sinun korukivesi, sillä tunnen myös samoin. Yhdessä olemme yhtä ja kuulumme toisillemme. Yhdessä saamme voiman lämmöstä, sinä ja minä.